Повний апгрейд Формули-1

«Формула-1 сьогодні здобула перемогу», – так бос команди Макларен Зак Браун оцінив новий регламент, який офіційно вводить з 2021 року. Двома головними пунктами є ліміт на витрати і нова концепція розробки боліда. Почнемо зі стелі на витрати.

Ліміт або стеля на витрати. У європейському спорті цей принцип відсутній, проте в Північній Америці активно застосовується в тій чи іншій формі. В НХЛ є жорстка стеля зарплат, в НБА вона не така строга, але також існує. І після того, як Формулу-1 придбала американська компанія Liberty Media, питання з введенням подібних обмежень стало справою вирішеною. Ф-1 дуже не подобається, що з 2012 року в гонках перемагали тільки пілоти Мерседеса, Феррарі і Ред Булла, тому керівництво хоче трохи змінити ситуацію. Криза з пандемією показала, що це вже не просто бажання, а необхідність.

У підсумку з 2021 року команда Ф-1 зможе витратити максимум 145 мільйонів доларів на сезон. У 2022 році цифра знизиться до 140 мільйонів, а в 2023 – до 135 мільйонів. Відомо, що Мерседес і Феррарі в рік витрачають в середньому по 350-400 мільйонів, проте в ліміт на витрати не будуть входити зарплати пілотів, топ-менеджерів і кошти, витрачені на розробку мотора. Так що для топ-команд ситуація не така критична, як може здатися, але всім доведеться скорочувати робочі місця. Наприклад, Макларен вже оголосив про звільнення 70 співробітників гоночного підрозділу.

Стеля на витрати не призведе до того, що Феррарі і Мерседес стануть аутсайдерами (це нікому не потрібно), але з плином часу (через 2-3 роки) при правильному розвитку ті ж Макларен або Астон Мартін, який приходить в Ф-1 в 2021 році, зможуть хоча б боротися за подіуми і не відставати так сильно, як зараз. В даному випадку топ-команди не програли. Зробивши вигляд, що йдуть на компроміси, Мерседесу, Феррарі і Ред Буллу не доведеться більше змагатися один з одним бюджетами, щороку збільшуючи витрати. В умовах коронакризи великі команди тільки раді скоротити витрати, а їхній багаторічний досвід і найкращі інженери допоможуть залишатися серед лідерів.

Втім, середняки впевнені, що нові правила навіть зроблять їх більш конкурентними, ніж топ-команди. Така думка у Ендрю Гріна, технічного директора команди Рейсінг Поінт (Астон Мартін з 2021).

«Зараз ці топ-команди стають динозаврами. Команда повинна бути невеликою і ефективною – і в цьому наша сила. Тепер вони не зможуть витрачати так багато грошей, їм доведеться опускатися на наш рівень витрат. А ми вже давно на цьому рівні, нам комфортно. Ми звикли працювати з цим бюджетом», – сказав Грін.

formula1.com

Вирішено питання з двигунами. Багато виробників скаржилося на божевільну гонку мотористів, коли Мерседес, Феррарі, Рено і Хонда витрачали мільйони доларів у гонитві буквально за 0,1 секунди з кола. І якщо раніше виробники регулярно могли оновлювати свої мотори мало не через кожні 2-3 гран-прі, то з 2021 року частина елементів мотора будуть заморожені, тобто їхнім розвитком займатися не можна. У наступному сезоні команди отримають новий мотор перед стартом чемпіонату, а потім протягом року зможуть представити повністю нову специфікацію тільки 1 раз.

«Зараз ми зуміли зупинити божевільну гонку в розвитку двигуна. Просто неймовірно, які фінансові ресурси на це йшли, але тепер з цим покінчено», – задоволений бос Рено Сіріль Абітебуль.

Частково заморожені розробки коробки передач і шасі. Це не тільки скоротить витрати, але і збільшить конкуренцію.

motorsport.com

Цікавими стали нововведення в аеродинамічному департаменті. Головна новація: чим нижче за підсумками сезону команда знаходиться в Кубку конструкторів, тим більше часу для роботи в аеродинамічному тунелі вона отримує. Зазвичай все залежить від твоїх фінансових можливостей, і логічно, що топ-команди працювали над аеродинамікою більше і ефективніше, ніж середняки-аутсайдери, що тільки збільшувало відрив.

Тепер умовний Вільямс отримає більше часу (Ф-1 надала розрахунки, але це вже спеціалізована інформація) на розробку елементів, ніж Мерседес або Феррарі. З урахуванням всіх обмежень в комплексі, Формула-1 повинна стати більш конкурентною і цікавою. Просто викидати гроші, як це робили Мерседес або Феррарі, тепер не вийде, і потрібно працювати в першу чергу ефективно. Є відчуття, що найболючіше нові правила вдарять по Феррарі. Скудерія і без обмежень ледь друге місце Кубка конструкторів утримувала, а що буде далі?

Skysports.com

Характерно, що незабаром після офіційного оголошення про нові правила про своє бажання залишитися у Формулі-1 заявили автогіганти Мерседес і Рено. Раніше були чутки, що на тлі кризи вони можуть покинути Ф-1, але тепер, коли не доведеться викидати стільки грошей, обидва концерни підтвердили готовність продовжувати свою участь.

Схоже, Ф-1 йде шляхом оздоровлення, і якщо коронакриза не знищить серію, то гонки з 2021 року можуть стати більш цікавими і конкурентними.

Джерело

RelatedPost

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.